It is important to know your rights if you are ever stopped by a police or immigration officer or if you are arrested by police. If you are questioned by law enforcement, be polite and respectful. Marna been, doodi, iska caabin ah, or run away.
In USA, the police are generally good and want to help you. But you should know your rights. You have rights even if you are not a US citizen. You should know that law enforcement officers may briefly hold and question you if they suspect you were involved in a crime. They might do this even if there are not enough reasons to arrest you.
Your rights if you are stopped in a car or arrested by police while in a car
- Waxaad xaq u leedahay in aad aamusto oo aan ka jawaabo su'aalaha kasta.
- When receiving a citation (a ticket for speeding, tusaale ahaan) you must provide your driver’s license, caymiska, and vehicle registration if requested.
- Sarkaalka ku weydiin karaan inaad talaabo ka mid ah gaariga. You should do what they ask.
- Police are not allowed to check the car unless there is “probable cause.”
- You do not have the right to leave if the officer tells you to stay.
- A pat down is typically a surface search done over your clothes. It can happen if the officer has a reason to believe there is something suspicious happening, laakiin isagu ama iyadu iyada oo jeebka ku haysato ma aan tegi karo. In search a, they have a more thorough method where they might search under your clothes. Waxaad sharci ahaan laguu oggol in ay diidaan oo labadoodaba waxaa ka.
Your rights if you are arrested by police or taken to a police station
- If you are arrested by police, you have the right to remain silent and talk to a lawyer.
- Waxaa laguu oggol yahay in la sameeyo 3 taleefan gudahood 3 saacadood oo is xiray.
- Waxaad macluumaad booliska aasaasiga ah adiga kugu saabsan, laakiin mar dambe ma sheegi karo ilaa aad qareen gaaray.
- Ha kala hadlin xaaladda waddanka u soo guurey aad qof laakiin qareenkaaga.
Your rights if a police officer wants to search your home or car
- fulinta sharciga looma ogola inuu raadin gurigaaga adiga oo aan ogolaansho ama oggolaansho baaritaan sharci. A warrant is a legal document that gives them permission to search. Haddii aad guriga ka maqan tahay, booliiska gurigaaga ka raadin kartaa, haddii qaar kale ogolaaday in ay.
- Ma aha in aad ha sarkaal galaan gurigaaga haddii aysan xujo.
- xujo waa in la saxiixo xaakin.
- If an officer insists on entering without a warrant, do not resist. You can say that you do not allow it, ka dibna isla markiiba wac qareen.
The Supreme Court only allows a law enforcement officer to enter a house without knocking if they have “a reasonable suspicion”. This means that they think something illegal might be happening. They also think that showing they are there might be dangerous or might allow the suspect to destroy any evidence.
Wixii macluumaad dheeraad ah si ay u caawiyaan inaad fahamto xuquuqdaada, Waad awoodaa read our “ogaato xuquuqdaada” information. It was prepared in partnership with Church World Services, which offers low-cost legal services to immigrants.
Questions and answers about being detained or arrested by police
Here are some answers to questions you may have about being stopped or arrested.
Ma inaan ka jawaabo su'aalaha la weydiiyay by fulinta sharciga?
Waxaad xaq u leedahay dastuurka inaad aamusnaato si aadan u baahan tahay in ay ka jawaabaan su'aalaha. Ma aha in aad in aad la hadasho askari walba ama qof kale. It is a good idea to talk to a lawyer before answering any questions. U sheeg sarkaalka booliiska aad doorato in aadan ka jawaabi. Laakiin mar walba ixtiraam iyo akhlaaq leh intii suurogal ah.
How should I behave if I am stopped in my car?
Try to move slowly and make sure you always keep your hands visible to the officer. jidh ahaan Ha iska caabin ah taabasho ah ama search. halkii odhan, “I do not consent to a search.” Ask the officer if you are free to leave, iyo haddii sarkaalka ayaa sheegay in ay haa tahay, then leave calmly. Si kastaba ha ahaatee, if the officer says no, you must stay. Marna cararaan, and keep your hands visible all the time.
Maxaa dhacaya haddii aan ahay loola dhaqmo si xun by saraakiisha fulinta sharciga?
Waxaad xaq u leedahay inaad weydiiso sarkaalka si uu u macluumaad sida uu magaca iyo calaamad tiro. Isku day inaad hesho markhaatiyada iyo haddii aad ku dhaawacanto sawiro qaadataan sida ugu dhaqsaha badan. Wac qareenka ama xafiiska ilaalinta xuquuqda aadanaha ee xaafaddaada.
Do I have to show my immigration documents if I am arrested by police?
Non-muwaadiniinta waa 18 sano ama ka weyn waa in waraaqaha ay fuliyaan iyaga la waqtiyada oo dhan. If you are undocumented and cannot show US immigration documents, waxaad dooran kartaa in aanad ka jawaabin su'aalaha ku saabsan xaaladdaada. These questions might include “Are you a citizen?"ama, "Halkee ka timid?” Do not lie about your status, laakiin odhan halkii aad aan dooran in aad ka jawaabto.
Wax dheeri ah baro
- Halkeen ka heli karaa khayraadka sharci oo bilaash ah? Halkee ayaan ka heli karaa caawinaad socdaalka free?
- Ogow xuquuqdaada qaxooti ah oo dalka Mareykanka ah
- Goorma ayaan qaataa caawimaad sharci?
- xuquuqda Immigrant: ogaato xuquuqdaada sida muhaajir