Laba-cirifoodka waxa muujiyay isbeddelo ah niyadda oo aad u daran. isbeddelo ah niyadda oo aad u daran tahay marka aad ka dareemayso aad u murugo badan in ay dareen ku faraxsanahay in dhibic ka mid ah isagoo manic tago. Taas ayaa ka dhigaysa adag tahay in lagu xawaal, nolosha abaabulay.
Bipolar disorder is shown by extreme mood swings. Extreme mood swings are when you go from feeling very sad to feeling very happy to the point of being manic. This makes it difficult to have a calm, organized life.
Dadka qaba cudurka laba-cirifoodka leedahay wax badan oo isbedel dabeecadda. Tusaale ahaan, ay dareemaan aad u murugo badan 2 bilood oo waa ay adag tahay si ay u shaqeeyaan. Markaas ay dareemaan aad u faraxsan iyo bilowdo inaan sameeyo waxyaalo badan sababta oo ah waxay leeyihiin wax badan oo tamar.
People who have bipolar disorder have a lot of mood changes. For example, they feel very sad for 2 months and it is difficult for them to work. Then they feel very happy and start to do many things because they have a lot of energy.
Haddii ay taasi kugu dhacdo, waxaa laga yaabaa inaad cudurka laba-cirifoodka iyo waxaad la hadli kartaa dhakhtarkaaga oo ku saabsan siyaabaha ay u caawin. In dadka qaarkood, isbeddelo ah niyadda oo kuwanu waa mid aad u daran oo waqti dheer ah. Waxay keeni kartaa dhibaato weyn.
If this happens to you, you may have bipolar disorder and you can talk to your doctor about ways to help. In some people, these mood swings are very severe and last a long time. They can cause great suffering.
Calaamadaha cudurka laba-cirifoodka
Symptoms of bipolar disorder
Haddii aad qabto cudurka laba-cirifoodka, waxa aad dareemi kartaa mid aad u niyad-jab. Niyad waa marka aad dareento murugo ma aad samayn karto wax caadi ah. Waxyaalaha qaarkood waxa aad dareemi kartaa ama waayo-aragnimo marka aad depress tahay:
If you have bipolar disorder, you can feel very depressed. Depressed is when you feel so sad you cannot do normal things. Some things you can feel or experience when you are depressed are:
- iyagoo qaylinaya oo badan
- tamarta lahayn
- dareen aad u daallan
- hurdada aad u badan ama aan awoodin in ay seexdaan
- cunista badan ama ma doonayaan in ay cunaan
- ku adkaatay in ay fiiro gaar
- fekerayo naftaada ku dhinteen
- ma ku riyaaqayaa hawlo aad loo isticmaalaa in lagu jeclahay
- dareemayn denbi ama xun inkastoo ma aad wax qalad ah samayn
- crying a lot
- no energy
- feeling very tired
- sleeping too much or not being able to sleep
- eating too much or not wanting to eat
- finding it hard to pay attention
- thinking about killing yourself
- not enjoying activities you used to like
- feeling guilty or bad even though you did not do anything wrong
Haddii aad qabto cudurka laba-cirifoodka, aad la kulanto ay la'eg tahay. ay la'eg tahay marka aad dareentid aad u faraxsan iyo leedahay tamar badan. Waxyaalaha qaarkood waxa aad dareemi kartaa ama waayo-aragnimo marka aad dhacdo manic yihiin:
If you have bipolar disorder, you experience manic episodes. Manic episodes are when you feel very happy and have a lot of energy. Some things you can feel or experience when you have a manic episode are:
- aad leedahay tamar badan
- aad dareento in aad u faraxsan
- aad seexan ka yar sida caadiga ah
- waxaad la hadli aad u badan oo deg deg ah
- aad lacag badan ku bixiyaan wax aadan u baahnayn
- aad baxdo badan oo xisbiyada iyo dhacdooyinka
- aad badbadiyay isku kalsoonaanta. Buunbuuniyo isku kalsooni waa marka aad u malaynaysid inaad tahay ka wanaagsan iyo ka muhiimsan yahay wax caadi ah. Tusaale ahaan, aad aaminsan tahay inaad tahay sarreeyaan si aad u helin dhaawici kara. Or, aad aaminsan tahay inaad tahay aad u tayo badan oo caan ah.
- aad qabto dhibaatooyinkooda u wayn. hab wayn oo aad u weyn. Malaha khiyaaliga waa marka aad aaminsan tahay wax dhab ah marka ma aha. dhibaatooyinkooda u wayn noqon kartaa marka aad rumaysantahay in aad si xoog leh oo muhiim ah in aad waxyeelo karaa. Haddii aad aaminsan tahay inaadan is dhaawici karaan, laga yaabaa in aad samayn wax khatar ah sida caadiga ah ma aad samayn lahaa.
- you have a lot of energy
- you feel very happy
- you sleep less than normal
- you talk too much and too fast
- you spend a lot of money on things you do not need
- you go out a lot to parties and events
- you have inflated self-esteem. Inflated self-esteem is when you think you are better and more important than normal. For example, you believe you are superhuman so you cannot get hurt. Or, you believe you are very talented and famous.
- you have grandiose delusions. Grandiose means very big. Delusions are when you believe something is real when it is not. Grandiose delusions can be when you believe you are so strong and important that you cannot get hurt. If you believe you cannot get hurt, you might do dangerous things you would not do normally.
Waxaad u baahan tahay in labada dhacdo niyad iyo dhacdo manic dhakhtar si ay u go'aamiyaan in aad qabto cudurka laba-cirifoodka. Dad badan oo qaba cudurka laba-cirifoodka leeyihiin qaraabo dhow, kuwaas oo sidoo kale uu leeyahay cudurka laba-cirifoodka.
You need to have both a depressive episode and a manic episode for a doctor to decide that you have bipolar disorder. Many people who have bipolar disorder have a close relative who also has bipolar disorder.
Wax dheeri ah baro
Raadi caawimo kuu dhow
Isticmaal FindHello in la raadiyo adeegyo iyo ilo ee magaalada aad ku.Bilow raadintaada