shaqooyinka waxbarashada iyo xirfadaha shaqo
Baro beerta waxbarashada iyo kala duwan ee noocyada kala duwan ee shaqooyinka waxbarashada. Read ku saabsan waddooyinka mustaqbalkiisa kala duwan oo aad qaadi karto waxbarashada. Ogow waxa tababarka aad u baahan tahay iyo meesha aad u bilowdo shaqo raadintaada.
Learn about the education field and different kinds of education jobs. Read about the different career paths you can take in education. Find out what training you need and where to start your job search.
Wabarasho micnaheedu waa waxbarasho. Marka aad ka shaqeeyaan shaqooyinka waxbarashada, kaa caawin doonaa dadka ku bartaan qaab ama mid kale.
Education means learning. When you work at education jobs, you will help people learn in one way or another.
In USA, carruurta oo dhan waa inay dugsiga aadaan. Sidaas nidaamka iskuulka waa weyn, oo waxaa jira shaqooyin badan oo waxbarasho si ay u buuxiyaan. Waxaa kaloo jira jaamacado badan, kulliyadaha, iyo xarumaha tababarka. Kuwan oo dhan waxay bixiyaan shaqooyin in goobta waxbarashada.
In the USA, all children must go to school. So the school system is large, and there are many education jobs to fill. There are also many universities, colleges, and training centers. All of these offer jobs in the field of education.
Taas oo shaqada waxbarashada?
Which education job?
Haddii aad rabto in aad hesho shaqo waxbarasho, laga yaabaa inaad rabto in aad wax ku baraan. Waxaad ka heli doontaa tallaabooyin ay ku noqday macalin ka fog hoos u this page. Laakiin waxaa jira shaqooyin kale ee waxbarashada iyo xirfadaha shaqo ka baxsan fasalka dugsiga. Halkan waxaa ku qoran qaar ka mid ah - badan oo iyaga ka mid ah waxay u baahan yihiin shahaado:
If you want to get an education job, you probably want to teach. You will find steps to becoming a teacher farther down this page. But there are other education jobs and careers beyond the school classroom. Here are some of them – most of them require a degree:
- maktabadda - shaqaalaha maktabadda ee kulliyadaha, dugsiyada iyo maktabadaha kale abaabuli buugaagta, joornaalada, iyo majaladaha, iyo xogta computer. Tani waa shaqo wanaagsan oo loogu talagalay dadka jecel inay akhri.
- lataliyaha - lataliyaha ardayda ayaa waxay ardayda ka caawisaa joogi on track iyo tacliin iyo waxay ka caawisaa loo hagaajiyo xirfadaha. shaqo A weyn oo loogu talagalay dadka jecel kids caawinta, laakiin ma doonayo in aan baro.
- xirriirka dugsiga - sarkaalka xirriirka dugsiga a xajiya waalidiinta, ardayda, iyo macalimiinta ku xiran oo wada shaqaynaya. Tani waxay noqon lahayd shaqo wanaagsan haddii aad rabto inaad caawiso bulshada. Baro sida loo noqon xirriirka dugsiga a.
- macallinka ESL - ESL waxay u taagan tahay "luqadda Ingiriiska luqadda labaad". macallinka ESL An bara Ingiriisi ardayda kuwaas oo aan ku hadlin afka hooyo.
- kaaliye macallin - sidoo kale loo yaqaan caawiye macalinka, kaabayaasha waxbarasho ka caawisaa macalimiinta ee ardayda fasalka iyo taageero. shaqo wanaagsan qof aan shahaado. Baro sida loo noqon kaabayaasha waxbarasho.
- macalin bedel ku soo galay - macalin bedel A tallaabooyinka lagu macallin ka maqan yahay. Waa shaqo fiican haddii aanad haysan shahaadada macalinka ama haddii aadan rabin in waqti-buuxa ah uga go'an tahay in hal shaqo. Waxaad u baahan doontaa in la heli karo in ay ka shaqeeyaan waqti ogeysiis gaaban.
- macalinka Art - macalimiinta farshaxanka baro xirfadaha farshaxanka iyo taariikhda tahay ee heer kasta. Waxay kaa caawin ardayda horumarinta xirfaddaada farshaxan iyo isu muujiyaan. Tani waa shaqo wanaagsan haddii aad tahay artist ah laakiin aan ku kasban kartaa nool oo kaliya iyada oo loo marayo farshaxanka.
- College professor - Professor college baro ardayda darajo kasban. Tani shaqo ee qofka qaba aqoon weyn oo waa xirfad tacliin heer sare ah ee ay duurka, taas oo ay noqon kartaa wax ka Baydka Greece si technology.
- Librarian – librarians in colleges, schools and other libraries organize books, journals, and magazines, and computer data. This is a good job for people who love to read.
- Guidance counselor – a school guidance counselor helps students stay on track with their academics and helps improve skills. A great job for people who like helping kids but don’t want to teach.
- School liaison – a school liaison officer keeps parents, students, and teachers connected and working together. This would be a good job if you want to help your community. Learn how to be a school liaison.
- ESL teacher – ESL stands for “English as a second language”. An ESL teacher teaches English to students who are not native speakers.
- Teaching assistant – also called teacher’s aide, a teaching assistant helps teachers in the classroom and support students. A good job for someone without a degree. Learn how to be a teaching assistant.
- Substitute teacher – A substitute teacher steps in for a teacher who is absent. It is a good job if you do not have teacher certification or if you do not want a full-time commitment to one job. You will need to be available to work at short notice.
- Art teacher – art teachers teach artistic skills and art history at every level. They help students develop artistic talent and express themselves. This is a good job for you if you are an artist but cannot earn a living just through art.
- College professor – college professors teach students who are earning degrees. This a job for a person who has great knowledge and is highly qualified in their field, which could be anything from Ancient Greece to technology.
halkii aad noqon lahaa macalinka a caadiga ah ee dugsiyada dadweynaha? Waa doorasho aad u wanaagsan qofka xaq u. Waxaa jira yaraanta macallimiinta ee dalka Mareykanka. Haddii aad tahay macalin u qalma, aad si fudud shaqo ka heli doontaa.
Would you rather be a regular teacher in a public school? It is a very good choice for the right person. There is a shortage of teachers in the United States. If you are a qualified teacher, you will easily find a job.
Waa waxbarasho shaqo sax ah ii?
Is education the right job for me?
goobta waxbarashada waa mid ka mid ah kuwa ugu muhiimsan. Shaqooyinka Waxbarashada yihiin doorasho mustaqbalkiisa ciyaareed wanaagsan haddii aad rabto in aad wax ku biirisid beesha iyo in ay mustaqbalka ee dalkaaga. Laakiin shaqooyinka waxbarashada yar yihiin sidii sare bixinta sida shaqo ganacsi. Haddii samaynta lacag badan waa muhiim inaad, ka dibna waxbarashada ma laga yaabaa in ay xaq u noqon kuu.
The field of education is a most important one. Education jobs are a good career choice if you want to contribute to your community and to the future of your country. But few education jobs are as high paying as jobs in business. If making lots of money is important to you, then education may not be right for you.
Teaching waa shaqo wanaagsan oo loogu talagalay dadka xilka. Ma aha shaqo wanaagsan oo loogu talagalay dadka qaba dhibaato dhinaca hadalka ah in hore ee group a.
Teaching is a good job for outgoing people. It is not a good job for people who have trouble speaking in front of a group.
Daawo video ah oo ku saabsan qaxootiga barayay
Watch a video about teaching refugees
Xaggee ayaan bilaabi?
Where do I start?
Haddii aad rabto in aad macallin dugsi, meel fiican oo laga bilaabi karaana waa Waaxda Waxbarashada ee gobolkaaga. Tani waa sababta dalalka ku cadeynayaa macalimiinta, iyo shuruudaha dalalka walba way kala duwan yihiin. Aad u ogaato gobolka Department of Education.
If you want to be a school teacher, a good place to start is with the Department of Education in your state. This is because the states certify teachers, and every states’ requirements are different. Find your state’s Department of Education.
Tallaabooyinka in uu noqdo macalinka dugsiga dadweynaha
The steps to becoming a public school teacher
Kuwani waa tallaabooyinka aad qaadi doonaan si ay u noqdaan macalin:
These are the steps you will take to become a teacher:
- Heli shaahaadada koowaad ee: Haddii aad rabto in carruurta yaryar baraan, degree ah ee waxbarashada carruurnimada hore waa wanaagsan yahay. Haddii aad rabto in aad wax ku baraan caruurta ka weyn, ka fiirso wixii mawduuca aad rabto in aad wax ku baraan – tusaale ahaan, xisaabta - iyo in uu noqon doono heerka kuugu fiican. Baro sida si ay u helaan shahaadada bara.
- Noqo macallinka ardayga: Gobolada intooda badan aad u baahan tahay in ay macallinka ardayga ka hor inta aadan noqon macallin. Waxa aad ku tababaran doonaa wax ku barayay dugsiga kuu dhow, waayo, mid ama laba xilli.
- Qaado imtixaanka cilmiga: Gobolada intooda badan aad u baahan tahay in ay gudbaan imtixaanka dalkujoog macalimiinta. Baro dalkujoog.
- Hel shahaado waxbaridda aad: Raadi shuruudaha macallinka gobolka.
- Earn a bachelor’s degree: If you want to teach young children, a degree in early childhood education is good. If you want to teach older kids, consider what subject you want to teach – for example, mathematics – and that will be the best degree for you. Learn how to earn a teaching degree.
- Become a student teacher: Most states require you to be a student teacher before you become a teacher. You will practice teaching a school near you for one or two semesters.
- Take the teaching exam: Most states require you to pass the Praxis exam for teachers. Learn about PRAXIS.
- Get your teaching certificate: Find teacher requirements by state.
Maxaa dhacaya haddii aanan rabin in ay ku baraan dugsiga a?
What if I don’t want to teach in a school?
- Haddii aad leedahay xirfadaha xafiiska, waxaad codsan kartaa shaqooyinka waxbarashada ee xafiiska dugsiga ama kulliyad oo aan haysan shahaado. Later, waxaad ka heli kartaa qaar ka mid ah tababarka ee maamulka dadweynaha in ay kaalmo uga geystaan horumarinta xirfadaada. badan oo ku saabsan xirfado ku bartaan maamulka dadweynaha.
- Ku qor xirfadaha luuqadda si wanaagsan loo isticmaalo – bilaabi barayay Ingiriisi cusub. Waxaad ka heli kartaa shahaado Els ah si aad u hesho shaqo mushaari ah, ama aad tabaruci kartaa hay'adda dejinta degaanka ama dadka waaweyn xarunta waxbarashada. Baro koorsooyinka ESL online.
- Noqo taliye - Golaha Aqoonsiga ee La-talinta iyo Barnaamijyada Waxbarashada Related (CACREP) caddeynaya taliyayaasha dugsiga. Baro wax badan oo ku saabsan shaqooyinka la talinta iyo ku heli karaa kooras ah la aqoonsan kuu dhow.
- If you have office skills, you can apply for education jobs in a school or college office without having a degree. Later, you can get some training in public administration to help advance your career. Learn more about a career in public administration.
- Put your language skills to good use – start teaching English to newcomers. You can get an ELS certification to find paid work, or you can volunteer at your local resettlement agency or adult education center. Learn about ESL online courses.
- Become a counselor – the Council for Accreditation of Counseling and Related Education Programs (CACREP) certifies school counselors. Learn more about counseling jobs and find an accredited course near you.
Maxaa dhacaya haddii aan horeyba u soo baxday in dal kale?
What if I am already qualified in another country?
Maxaa kale oo aan u baahan?
What else do I need?
Ku bilow shaqo raadintaada
Start your job search
- Isticmaal Teach.org in badan oo ku saabsan tallaabooyinka ay bartaan in uu noqdo macallin.
- Haddii aadan haysan shahaado, waxaad weli shaqada dugsiga ama jaamacadda ka heli kartaa. xarumaha shaqada Dawladda bixiyaan talo bilaash ah oo sii liiska shaqooyinka deegaanka. Waxay ka caawiyaan resume iyo codsiyada shaqada. Aad u ogaato xarunta shaqada ee kuugu dhow.
- Schoolspring.com waa website a shaqooyinka waxbarashada.
- Faahfaahin dheeraad ah oo ku saabsan shaqo waxbarasho.
- Use Teach.org to learn more about the steps to becoming a teacher.
- If you do not have a degree, you can still find work in a school or college. Government employment centers offer free advice and keep a list of local jobs. They help with resumes and job applications. Find your nearest employment center.
- Schoolspring.com is a website for jobs in education.
- Read more about education jobs.