Sida loo isticmaalo gaadiidka dadweynaha
Ma u baahan tahay si aad u hesho meelaha ee USA? Qaar ka mid ah masaafo aad u baahan tahay si ay u tagaan meel aad u fog yihiin in ay socdaan. Waxaad u baahan doontaa noocyada kala duwan ee gaadiidka si aad u hesho in ay ka shaqeeyaan, dugsiga, iyo meelaha si ay u dukaameystaan. Adeegyada sida basaska iyo tareenada dhulka hoostiisa waxaa lagu magacaabaa gaadiidka dadweynaha, ama transit mass. Halkan waxaa ku qoran qaar ka mid ah macluumaadka si ay u caawiyaan in aad fahanto basaska iyo nidaamka tareenka.
Do you need to get to places in the USA? Some of the distances you need to go are too far to walk. You will need different types of transportation to get to work, school, and places to shop. Services such as buses and subway trains are called public transportation, or mass transit. Here is some information to help you understand buses and subway systems.
Gaadiidka dadweynaha waa qayb muhiim ah oo ka mid ah nolosha ee USA. Helitaanka agagaarka qaadan kartaa ilaa waqti badan aad. Haddii aad ku nooshahay magaalo weyn, waxaad yeelan doontaa in ay helaan gaadiidka dadweynaha, oo ay ku jiraan basaska, tagaasida, dhulka hoostiisa ah. Magaalooyin badan sidoo kale waxay leeyihiin basas ama baabuur gaar ahaan dadka waayeelka ah iyo dadka naafada ah. Haddii aad dooranayso halkaas oo ay ku noolaadaan, isku day inaad hesho guri dabaq ah ama guri ku dhow gaadiidka dadweynaha, haddii ay suuragal tahay.
Public transportation is an important part of life in the USA. Getting around can take up a lot of your time. If you live in a big city, you will have access to public transportation, including buses, taxis, the subway. Many cities also have vans or cars especially for senior citizens and the disabled. If you are choosing where to live, try to find an apartment or house near public transportation, if possible.
Marka hore, waxaa laga yaabaa in ay adag tahay in ay fahmaan tilmaamaha iyo waxaa laga yaabaa in aad laga badiyay. Khariidadaha Google waa mid ka mid ah ilaha ugu wanaagsan ee kaa caawiyaan inaad hesho waxa aad raadinayso. Waa qalab online in aad ku siin doonaa tilmaamo si aad u socotaan via socodka, gaadiidka dadweynaha, ama baabuur-wadidda.
At first, it may be difficult to understand directions and you may get lost. Google Maps is one of the best resources to help you find what you are looking for. It is an online tool that will give you directions to where you are going via walking, public transportation, or driving.
Waxaad sidoo kale u baahan doontaa in ay bartaan sida basaska iyo treenada shaqeeyaan.
You will also need to learn how the buses and subways work.
Basaska Dadweynaha inta badan waa habka ugu raqiisan si aad u hesho mid ka mid meel kale. Waxay noqon karaan buuxo oo gaabis ah, Si kastaba ha ahaatee.
Public buses are usually the cheapest way to get from one place to another. They can be crowded and slow, however.
inta badan waxaad ka iibsan kartaa usbuuc walba ama bilwalba bus pass. Waayeelka iyo ardayda xitaa waxaa laga yaabaa in la raaco basaska gaadiidka dadweynaha oo lacag la'aan ah.
You can often buy a weekly or monthly bus pass. Seniors and students may even be able to ride the public transportation bus for free.
Waxaad ka heli kartaa sida ay u soo iibsadaan kaadh bas ee magaalada aad ku a baadhi online. Ku qor magaca magaalada oo aad iyo markaas erayada “baska warbixin u gudbin.”
You can find out how to buy a bus pass in your city by searching online. Type the name of your city and then the words “bus pass information.”
Safrid baska noqon kartaa wareer. Halkan waxaa ku qoran qaar ka mid ah talooyin aad ku caawin waxaad ku baran in la raaco baska.
Traveling by bus can be confusing. Here are some tips to help you learn to ride the bus.
Qorshaynta safarka baska
Planning your bus journey
• basaska badankood waxay leeyihiin magac waddo ama lambarka. Tusaale ahaan, inaad waxna ka fuushaan lambarka baska 52. baska Tani waxay raaci doonaan wadada isku mid ah mar kasta oo ay joojiyaan doonaa meelaha la mid ah.
• Most buses have a route name or number. For example, you may ride bus number 52. This bus will follow the same route every time and will stop at the same places.
• Soo hel jidka baska. Waa in uu jiraa maps online dhammaan jidadka baska ee magaaladaada ama magaalo. Haddii aad u baahan tahay caawimaad, tag saldhigga basaska weyn ee magaalada iyo caawimaad weydiiso miiska macluumaadka. Waxa laga yaabaa inay ku daabacan maps inay ku siiyaan, iyo basaska intooda badan waxay leeyihiin maps on loox macluumaad badan oo. basaska badan ayaa sidoo kale ayaa la qorsheeyey jeer in ay yimaadaan stop kasta.
• Find your bus route. There should be maps online of all bus routes in your town or city. If you need help, go to the main bus station in town and ask for help from the information desk. They may have printed maps to give you, and most bus stations have maps on large information boards. Many buses also have scheduled times to arrive at each stop.
• Basaska caadiga ah waxay leeyihiin saacado kala duwan maalmaha shaqada (Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, iyo Jimcaha) iyo maalmaha fasaxa (Sabti iyo Axad). bas ayaa sidoo kale laga yaabaa in ay saacado kala duwan ama soo ordi ciidaha, sida Christmas.
• Buses usually have different hours on weekdays (Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, and Friday) and weekends (Saturday and Sunday). The bus may also have different hours or not run on holidays, such as Christmas.
• Layliska aad baska ka hor maalinta ugu horeysa ee shaqada ama dugsiga aad. habkan, waxaad ogaan doontaa jidka baska (waddooyinka baska kaxeeya on) iyo in la aqoonsado joogsiga baska halkaas oo aad u baahan tahay si aad u hesho off ah.
• Practice your bus ride before your first day of work or school. This way, you will know the bus route (the roads the bus drives on) and recognize the bus stop where you need to get off.
Laga bilaabo safarkaaga baska
Starting your bus journey
• Raadi aad joogsiga baska ee kuugu dhow. Isku day in ay dhowr daqiiqo hore ee kiiska baska waa hore. Oo intaa ka badan, haddii ay jiraan wax badan oo ka mid ah gaadiidka ama dhismaha wadooyinka, baska waxaa laga yaabaa in goor dambe. laga yaabaa in aad rabto in aad baska hore si loo hubiyo in aad timaaddo in ay ka shaqeeyaan waqti.
• Find your nearest bus stop. Try to be a few minutes early in case the bus is early. More often, if there is a lot of traffic or road construction, the bus may be late. You may want to take an early bus to make sure you arrive to work on time.
• Marka aad aragto baska la lambarkaaga soo socda, taagan calaamad joogsiga baska ku ruxruxaa gacantaada. habkan, darawalka waxay ogaan doonaan in la joojiyo oo aad soo qaado. Sida caadiga ah, waxaad ka heli on albaabka hore ee baska dareewalka.
• When you see the bus with your number coming, stand by the bus stop sign and wave your arm. This way, the driver will know to stop and pick you up. Usually, you get on at the front door of the bus by the driver.
On the bus
• Bixi darawalka baska aad rakaab, taas oo ah qiimaha baska aad. Waxaa badanaa waa ka jaban si ay u iibsadaan bil kasta kaar bas haddii aad la racayo baska badan. Waxaad u baahan tahay in ay isbedel saxda baska. Taas macnaheedu waxa weeye, haddii kharashka baska $1.50 aad u baahan tahay in ay leeyihiin hal dollar iyo konton senti. darawalka baska ma siin doono inaad bedesho.
• Pay the bus driver your fare, which is the price for your bus ride. It is often cheaper to buy a monthly bus pass if you will be riding the bus a lot. You need to have the exact change for the bus. This means if the bus costs $1.50 you need to have one dollar and fifty cents. The bus driver will not give you change.
• Haddii aadan hubin meesha aad ka heli baska, sheeg darawalka baska. warqad Waxaad keeni kartaa in aad la sheegay in magaca meesha aad u socotid. Waxa kale oo laga yaabaa in aad dooneyso in aad magaca warqadda ku leeyihiin.
• If you are unsure where to get off the bus, tell the bus driver. You can bring a piece of paper with you that says the name of the place you are going. You may also want to have your name on the paper.
• Raadi kursiga madhan ama wax si ay u gal qabtaan haddii ay jiraan kuraasta lahayn.
• Find an empty seat or something to hold onto if there are no seats.
• fadhiga ee dadka naafada ah ama waayeelka ah waxaa inta badan ku yaala xagga hore ee baska. Waa in aad la siiyo ilaa kuwan kursi waayeelka, dadka naafada ah, ama haweenka uurka leh. Haddii aad tahay qof dhalinyaro ah oo aan idin arko qofka waayeelka ah baska, waa edeb inuu iyaga siinayo, kursigaagu kasta. Laakiin xusuusnow in Maraykanka, qofka ugu horeeya si ay u helaan kursi xaq u leeyahay inuu kursiga, sidaas ma dareemayo wax xun haddii aad ka weyn oo ninna ma uu idin siinayo ay kursiga.
• Seating for the disabled or elderly is usually located at the front of a bus. You must give up these seats to seniors, disabled people, or pregnant women. If you are young and you see an elderly person on the bus, it is polite to give them your seat anyway. But remember in the US, the first person to get a seat has the right to the seat, so do not feel bad if you are older and no one gives you their seat.
Getting off the bus
• Ka hor inta aadan gaarin stop, inaad mararka qaar u baahan tahay inaad wacdo dawan ama qaylo, caadi ahaan ku yaalla derbiga ama saqafka baska on, inaad u sheegto darawalka baska si ay u joojiyaan. Waxan samee haddii aadan hubin baska istaago joogsiga kasta. Caawino weydiiso haddii aad u baahan tahay.
• Before you reach your stop, you sometimes need to ring a bell or buzzer, typically located on the wall or ceiling of the bus, to tell the bus driver to stop. Do this unless you are sure the bus stops at every stop. Ask for help if you need it.
• Sida caadiga ah, waxaad isticmaali dhabarka ama dhinaca albaabka si aad u hesho iska baska. Sug ilaa basku ayaa joojiyay dhaqaaqin si aad u hesho off. Waxaad daawan kartaa sida rakaabka kale ka heli off iyo nuqul waxa ay samaynayaan,.
• Normally, you use the back or side door to get off of the bus. Wait until the bus has stopped moving to get off. You can watch how other passengers get off and copy what they do.
• Haddii baska aan la isugu, waa wax fiican inaan u mahadceliyo darawalka baska marka aad ka heli off.
• If the bus is not crowded, it is nice to thank the bus driver when you get off.
nidaamka tareenka iyo metro
Subway and metro systems
Tareenada dhulka hoostiisa mara iyo nidaamyada metro waa tareenka magaaladaas guurto tiro badan oo dadka ka soo saldhiga saldhiga. Inta badan tareenada ee dhulka hoostiisa safri aabudhay, laakiin mararka qaarkood tareenada tagaan dhulka ka sareeya aad. In magaalooyinka waaweyn, nidaamka tareenka ama metro inta badan waa habka ugu habboon oo ugu dhaqsaha badan ay u safraan maxaa yeelay waa ay macneheedu tahay by gaadiidka. Si kastaba ha ahaatee, nidaamka metro inta badan kharash badan fuushan baska.
Subways and metro systems are city railways that move large numbers of people from station to station. Most of the trains travel underground in tunnels, but sometimes the trains go above the ground too. In big cities, the subway or metro system is often the most convenient and fastest way to travel because they are unaffected by traffic. However, the metro system often costs more than riding the bus.
magaalo kasta oo weyn waxay leedahay nidaam kala duwan dhulka hoostiisa la kala duwan. Maxaa yeelay, dhammaan hababka dhulka hoostiisa, Waxyaalahan qaar waa isku mid:
Each big city has a different subway system with different. For all subway systems, some things are the same:
• Waxaad u baahan doontaa in la iibsado tigidh ama gudbin ka hor inta aadan u safri karin. Waxaa jira mashiinada tigidhada ee saldhigga kasta. Haddii aad u baahan tahay caawimaad, waxaa jiri doona qof saldhiga. Waxaa laga yaabaa in uu furmo tigidh qofka si ay u caawiyaan a.
• You will need to buy a ticket or pass before you can travel. There are ticket machines in every station. If you need help, there will be a person at the station. There may be a ticket window with a person to help.
• nidaamka tareenka kasta waxa uu map a si ay u muujiyaan khadadka iyo saldhigyada. khadadka dhulka hoostiisa ku jira sida khadadka tareenada. Waxay dhigay wadooyinka iyo saldhigyada si ay u joojiyaan at. Waxaad u baahan doontaa in ay bartaan sida loo akhriyo map dhulka hoostiisa ah.
• Every subway system has a map to show lines and stations. Subway lines are like train lines. They have set routes and stations to stop at. You will need to learn how to read the subway map.
• Xarunta kasta waxay yeelan doonaan in ka badan hal madal loo helo iyo off tareenka. Waxaad u baahan doontaa in la ogaado jihada aad doonaysid in aad doorato madal.
• Each station will have more than one platform for getting on and off the train. You will need to know which direction you are going to choose the platform.
• Nidaamyada hoostiisa badankood waxay leeyihiin wax ka badan hal line. Waxaad u baahan doontaa in aad ogaato waxa line-upka saldhigga iyo saldhigga caga aad on yihiin. Waxaa laga yaabaa inaad u leeyihiin in ay bedeli khadadka iyo dhufto ee saldhiga kale inta lagu jiro safarka.
• Most subway systems have more than one line. You will need to know what line your starting station and destination station are on. You may have to change lines and platforms at another station during your journey.
• Magaalooyin badan waxay leeyihiin waa weyn Hanuuniyaa online tilmaamaha on sida loo isticmaalo nidaamka tareenka ee. Waxaa jira Hanuuniyaa online for Boston, Los Angeles, New York, San Francisco Bay Area, iyo Washington DC.
Waxaad ka heli kartaa macluumaad nidaamyada kale ee dhulka hoostiisa baadhi online. Ku qor magaca magaalada oo aad iyo markaas erayada “nidaamka tareenka macluumaadka.”
You can find information for other subway systems by searching online. Type the name of your city and then the words “subway system information.”
noocyada kale ee gaadiidka
Other forms of transportation
Haddii aad ku nooshahay magaalo oo yar yar ama meelaha miyiga ah ee dalka, laga yaabaa in aad u baahan tahay si aad u hesho baabuur iyo laysanka darawalnimada. Waxa kale oo laga yaabaa in aad awoodid in aad gaari-pool (heli geeyo qof qaba baabuur). Mararka qaarkood, gaadiidka ugu fiican u socda ama fuushan baaskiil.
If you live in a smaller town or in the rural areas of the country, you may need to get a car and a driver’s license. You may also be able to car-pool (get a ride with someone who has a car). Sometimes, the best transportation is walking or riding a bicycle.
Haddii aad ku nooshahay magaalo weyn oo gaadiidka dadweynaha, aad u badan tahay in aadan u baahan tahay baabuur. Si kastaba ha ahaatee, haddii aad ku nooshahay agagaarkeedii ama magaalo aan baska wanaagsan ama nidaamka metro, laga yaabaa in aad rabto in aad hesho baabuur. Lahaanshaha baabuur waa mid aad u sahlan. Ka hor inta aadan baabuur ka heli kartaa, waa in aad gudubto imtixaanka wadista. Waxa kale oo aad leedahay si ay u awoodaan inay bixiyaan gaariga iyo caymiska baabuurta. In USA, sharciga wuxuu leeyahay waa in aad leedahay caymis gaari. Waxaad u baahan doontaa macluumaad ku saabsan wadista ee USA. Waxaad u baahan doontaa in ay bartaan xeerarka wadista ah. Si arrintan loo sameeyo, Waad awoodaa buuga akhrisato darawalka Mareykanka ee ku qoran luqado badan.
If you live in a big city with public transportation, you probably do not need a car. However, if you live in the suburbs or in a city without a good bus or metro system, you may want to get a car. Having a car is very convenient. Before you can get a car, you must pass a driving test. You also have to be able to pay for the car and for car insurance. In the USA, the law says you must have car insurance. You will need information about driving in the USA. You will need to learn the driving regulations. To do this, you can read the US driver’s manual in many languages.
Baaskiilka waa habka kharash yar-weyn oo si aad u hesho magaalada ku wareegsan. Baaskiilka waa gaar ahaan fiican haddii aad ku nooshahay magaalo oo yar yar. Magaalooyin badan ka weyn hadda leeyihiin jidadka baaskiilka iyo surimmada baaskiilka si ay u fududaato in baaskiil oo magaalada hareereeya. Si kastaba ha ahaatee, baaskiilada waa u fududahay in ay xadaan oo laga rabey, si ay maal-qufulka wanaagsan oo hubi inaad had iyo jeer aamin jir oo dhan oo giraangirihiina in shay bir adag. Baro sida loo quful baaskiil. dugsiyada iyo goobaha shaqada intooda badan waxay leeyihiin meelo baabuurta la dhigto baaskiil.
Biking is a great and low-cost way to get around your city. Biking is especially good if you live in a smaller town. Many larger cities now have bicycle routes and biking lanes to make it easier to bike around the city. However, bicycles are easy to steal and are in great demand, so invest in a good lock and be sure to always secure the entire frame and wheels to a solid metal object. Learn how to lock your bike. Most schools and workplaces have bicycle parking areas.
taxi waa baabuur aad u kireeyo in aad qaadato mid ka mid meel kale. Tagaasida waa wax caadi ah in magaalooyinka waaweyn sida New York, iyo qaar ka mid ah dadka ganacsatada ah qaadan tagaasida maalin kasta. Si kastaba ha ahaatee, tagaasida yihiin kuwo aad u qaali ah, oo waxay uga istaagi karo gaadiidka, sida basaska.
A taxi is a car you hire to take you from one place to another. Taxis are common in big cities like New York, and some business people take taxis every day. However, taxis are very expensive, and they can get stuck in traffic, just like buses.
Carpooling iyo kortaan-saamiyada
Carpooling and ride-shares
Mid ka mid ah jidka weyn si aad u hesho meelaha ay tahay in baabuur wata qof kale oo uu leeyahay baabuur ama in la isticmaalo a kortaan-wadaag. Taas macnaheedu waa koox dad ah oo wada kortaan ka mid ah baabuurta meesha la mid ah. Tusaale ahaan, aad baabuur wata oo laga yaabo in ay ka shaqeeyaan haddii aad ku nooshahay qof ka shaqeeya shaqo la mid ah sida aad u dhow. Ama waxaad laga yaabaa in caruurta uga qeyb qaataan wata u ah in ay hawlaha dugsiga tagaan. Haddii aad doonaysid inaad baabuur wata, waa in aad hubisaa in darawalkii gaariga uu leeyahay liisan darawalnimo oo ansax ah iyo kor-to-date caymiska dhigi.
One great way to get places is to carpool with someone else who has a car or to use a ride-share. This means a group of people ride together in one car to the same location. For example, you might carpool to work if you live near someone who works at the same job as you. Or you might have your children participate in a carpool to go to school activities. If you are going to carpool, you must make sure the driver of the car has a valid driver’s license and up-to-date insurance.